Pożytki które daje nam wyświetlanie reklamy w transporcie miejskim

W XXI wieku tradycyjne odmiany marketingu przemijają. Ulotki wkładane do skrzynek na listy, anonse w gazetach przestały wystarczać. Jak dowodzą analizy, ruchomy obraz jest obecnie optymalnym źródłem reklamy, który wpływając na zmysły zapewnia doskonałe rezultaty. Reklama multimedialna to pokaz spotów reklamowych za pomocą obrazu cyfrowego.

Przekaz reklamowy nadawany jest w postaci wysokiej jakości obrazu na

wnętrze autobusu

Autor: shrinkin’violet
Źródło: http://www.flickr.com

wyświetlaczach ciekłokrystalicznych. Mogą być to treści promocyjne, informatory, wiadomości jak też inne rodzaje dane. Innowacyjność tego rozwiązania stanowi bliską konkurencję dla tradycyjnych nośników reklamy, jak: afisze, ulotki, słupy ogłoszeniowe.

Przewaga reklamy w autobusie nad pozostałymi odmianami reklam związana jest ze szczególną, gdyż przymusową sytuacją w której znaleźli się pasażerowie. Są ograniczeni tak przestrzennie, jak również czasowo. Trudno jest im wygenerować odpowiednią ilość skupienia aby skupić się przykładowo na książce, ale jednocześnie pragnąc zabić czas szukają interesującego medium, jakie przyciągnęło by ich spojrzenie na okres podróży.

Postawienie na reklamę przy użyciu monitorów LCD zapewnia prezentację reklamy ogromnie szerokiemu gronu odbiorców (dla przykładu w Krakowie każdy z autobusów w ciągu jednego tygodnia, przewozi 20-30 tys. osób) (medas-media.com.plciekawa strona). Wykorzystanie autobusów a także tramwajów jeżdżących po gęsto zaludnionych ulicach dużych miast, umożliwia dotarcie do setek tysięcy obywateli.

Efektywność takowej reklamy zapewnia częstotliwość oraz regularność nadawanych treści. Reklama w autobusie może być żywa i

Reklama zewnętrzna

Autor: Jan Tik
Źródło: http://www.flickr.com

kolorowa co skutecznie przykuwa spojrzenie obserwatora, np. – link do witryny. Prócz tego spojrzenia przyciągają emitowane aktualności regionalne, ze świata, oraz prognoza pogody, horoskop itp..

Ogromnie ważnym atutem jest też to, iż reklama w autobusie dociera do klientów w momencie znacznej chłonności umysłu, kiedy donikąd się nie spieszą a także nie mają nic innego do uczynienia aniżeli patrzeć w ekran LCD i czytać emitowane na nim wiadomości. Mało tego, potencjalny odbiorca nie ma możliwość przełączyć danej reklamy co dodatkowo wzmacnia efektywność tego typu przedsięwzięć promocyjnych. Odpowiednio skonstruowana reklama w autobusie ma duże szanse być skuteczną pod warunkiem, iż nie będzie zbyt nachalna.